Loading...

Köpvillkor

TRYGGA LEVERANSER

För oss är det viktigt att du känner dig trygg när du handlar hos oss. Därför har vi tillfälligt ändrat våra leveransrutiner med anledning av Covid-19.
För allas trygghet rekommenderas våra bud att lämna blombudet vid mottagarens dörr, efter kontakt via telefon eller sms. Detta för att minska den fysiska kontakten.

Leveransvillkor

SKICKA BLOMMOR GENOM OSS PÅ HOUSE&FLOWERS

Att skicka blommor genom oss på House&flowers skall kännas enkelt och tryggt.

LEVERANS SAMMA DAG

Vi levererar blommor till Stockholmsadresser samma dag om du beställer vardagar före kl. 11 , och lördagar före kl. 10. Vid leverans till Älvsjö samma dag vill vi ha in din beställning före kl 13.30 vardagar och lördagar kl 10.

Vi kontaktar mottagaren före leverans för att säkerställa leveransadressen. Kontakt sker via telefon eller SMS.

Vid frågor tveka inte att kontakta oss per telefon, 0727-411418. Vi finns alltid på plats under vår fysiska butiks öppettider.

LEVERANSTIDER BUD

Vi kan inte garantera leveranser vid exakta tider, men vi gör alltid vårt yttersta för att ditt önskemål ska hållas. Normalt sker leveranser vardagar kl 9-20 och lördagar kl 11-17. Inga leveranser röda dagar. Leveranser till företag kommer levereras innan 17 under förutsättning att vi fått in ordern före kl 11. Vi tar med fördel emot era beställningar någon dag/några dagar i förväg.

Du som beställare har fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersätts inte i dessa fall. Om portkod saknas behöver vi komma i kontakt med mottagaren innan leverans sker. Bor mottagaren i en villa kan vi vid överänskommelse med kunden lämna blommorna vid dörren. Vid dessa fall kan vi behöva kontakta mottagaren och förvarna om leverans vid tillfällen där väder och vind mm ej är gynsamt för blommor.

Blomstersorterna varierar efter dagens blomsterutbud och säsong. Alla våra buketter levereras inslaget i vårt omslagspapper som håller fukten i 24 timmar.

BESTÄLLNING OCH LEVERANS TILL BEGRAVNING.

Är behöver vi din beställning 2 dagar innan . Vid specifika önskemål som blomsorter, textat band mm vill vi att beställningen inkommer minst 1 vecka innan leverans. Alla dekorationer levereras minst 1 timme innan cermonins start och läggs i kyrkans/kapellets blomsterrum.

Blommor är färskvaror och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt.

Integritets policy

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Uppgifter som lämnas till House&flowers vid beställningar i vår webshop lagras av oss för att vi ska kunna utföra den beställda tjänsten samt för faktureringsändamål. Vid beställningar lagras, förutom de uppgifter som ges av kunden, även IP-nummer och tid för beställningen (ordertid). Vid utförande av den beställda tjänsten kommer våde beställarens och mottagarens kontaktuppgifter att lämnas till vår personalt samt till vårt blombud. Detta för att säkerställa en trygg leverans vid behov.

Personuppgiftsansvarig är HOUSE&FLOWERS, 70813-0223. Älvsjö torg 17B, 125 34 Älvsjö. House&flowers lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter eller e-postadresser till tredje man, med undantag för vad som framgår ovan eller i syfte att uppfylla en rättslig skyldighet enligt lag eller domstolsbeslut.

Genom att göra en beställning av en tjänst och genom registreringen av kunduppgifter i samband därmed, samtycker kunden till att HOUSE&FLOWERS behandlar uppgifterna för det ändamål som anges ovan.

Betalning & återbetalning

Vi tar emot konto- och kreditkort, swish och kontanter.

Företagskunder som är godkända för köp mot faktura faktureras. För att bli faktura kund kontakta oss per mail för registrering butiken@houseandflowers.se

Reklamation och ångerrätt

Vi behöver få in en reklamation med bifogat kort inom 48 timmar efter levererad vara. För ersättning behöver vi ha tillbaka varan/blomman till butiken samt kvitto eller orderbekräftelse.

En beställning av blomsterbud kan avbrytas sålänge inte ordern är behandlad och bukett blivit utskickad. Detta gäller dock inte begravningsdekorationer då det oftast gjorts speciella inköp till dessa

H&F följer lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Enligt denna gäller inte ångerrätten för snittblommor.

Top